Menu

Visie en opdrachten externe overheidscommunicatie

Visie: Het vertrouwen van onze burgers in het land en zijn democratische instellingen vergroten in binnen – en buitenland.

Krachtlijnen:

1) Informatie is een recht vd burger en een plicht vd overheid: overheid doorzichtiger maken.

2) Overheidscommunicatie maakt een integraal deel uit vh federaal beleid.

3) Overheidscomm is een open, transparante en actieve tweerichtingscomm met doelgroepen: Er is een duidelijke doelgroepencommunicatie, Per doelgroep is er een mediamix uitgewerkt

4) Communicatieboodschap is neutraal en feitelijk: niet politiek getint dus, neutraal.

5) Overheidscommunicatie is continu over nieuwe én bestaande maatregelen: er is een continue informatiebehoefte bij de burger.

Communicatiestrategie:

  • Voor specifieke, zwakkere ,doelgroepen

Vb. blinden, gehandicapten, ouderen,…

Men moet rekening houden met: het feit dat 50% vd bevolking nog niet online is, dat er nog steeds analfabetisme voorkomt, kansarmen een grotere behoefte hebben aan info.

  • Proactieve en responsieve informatie
    • Proactief: vb. voorlichtingscampagnes, brochures, teksten op internet,…
    • Responsief: op vraag v publiek vb. via mail, telefoon, brief,…
  • Communicatie – en actieplannen
    • Communicatiemiddelen
      • Continu: website, callcenter, internetsites FOD’s
      • Ad hoc (occiasioneel): e-zines, nieuwsbrieven, campagnes met algemeen bereik, doelgroepcampagnes, folders, beurzen,…

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen