Menu

Google AdWords: Prijsextensie bereikt nu meer doelgroepen

AdWords Prijsextensies

Google Adwords wordt voortdurend geüpdatet. Iedere update betekent een verbetering van een vitaal onderdeel. Deze keer is de prijsextensie aan de beurt. Deze bereikt nu een grotere doelgroep en kan nu zowel op desktops als op mobiele apparaten worden weergegeven. Tot op heden werden de extensies uitsluitend op mobiele apparaten weergegeven, maar nu is het dus ook mogelijk om deze nuttige informatie te bekijken op alle apparaten zoals op je telefoon, tablet, laptop of desktop.

De voordelen van prijsextensies

Prijsextensies zorgen ervoor dat u over een extra mogelijkheid beschikt om uw producten en diensten in de kijker te zetten. Nu kunt u uw gebruikers direct koppelen aan interessante producten of diensten in uw webwinkel. Zo krijgen uw tekstadvertenties een behoorlijke meerwaarde in vergelijking met andere advertenties van uw concullega’s.

Waar vindt u de extensies terug?

De prijsextensies worden op desktops en mobiele apparaten onder uw tekstadvertentie weergegeven. Zo krijgt u meer ruimte om uw gebruikers te informeren over het aanbod van uw bedrijf of onderneming. De bijkomende informatie van de extensies, bestaat uit een stel van maximaal acht kaarten.

Lees meer...

SEO: geen éénmalige taak? Voortdurend in beweging

Alles wat op het internet staat gaat snel, behalve het opbouwen van een goede ranking. Wil je aan de top staan en daar blijven moet je continu blijven werken aan de website. SEO is voor de volhouder. Zo moet je het ook bekijken wanneer je spreekt over zoekmachine optimalisatie.

De manier waarop Google Ranking werkt

Google maakt gebruik van een geavanceerd en gepatenteerd algoritme voor de rangschikking van websites en gebruikt daarvoor meer dan 200 verschillende criteria voor de berekening, die elk op hun eigen manier meetellen en na verloop van tijd kunnen veranderen.

Omdat het algoritme steeds verandert, werken de specifieke technieken van voorheen niet meer zo goed. Dit is belangrijk om te weten wanneer de positie van je website lijkt te veranderen zonder aanwijsbare reden. Om deze reden moet het optimaliseren van je website niet worden beschouwd als een éénmalige taak.

10 redenen waarom SEO geen éénmalige taak is

De algoritmes van Google zijn constant in beweging. Dat is al één van de voornaamste redenen. Los daarvan zijn er nog andere belangrijke redenen; de markt die steeds aan verandering onderhevig is, je concullega’s die evenmin niet stilzitten, gebruikers die op hun beurt veranderen en ook de plaats waar je zaken doet er heel anders kan uitzien dan een tijd geleden. De 10 belangrijkste redenen lichten we hieronder even toe.

Lees meer...

Mobiele webshop: One-step vs multi-step

Net zoals in een fysieke winkel, zoeken online shoppers de kortste weg naar de kassa. Hoe sneller de bezoeker zijn weg kan vinden en kan afrekenen, hoe groter de kans is dat die tot een aankoop overgaat. Naast een duidelijke structuur en makkelijke navigatie, speelt het checkout proces bij de overgang tot aankoop een cruciale rol. Maar wanneer is de ‘one step checkout’, waarbij men alle gegevens op één pagina invult dé oplossing – en wanneer is de ‘multi-step checkout’ waar meerdere stappen zijn vereist, dé betere oplossing?

De one-step checkout

De one-step checkout werd aanvankelijk vaak door webwinkels ingezet om het fenomeen van de ‘abandoned shopping cart’ – klanten die tijdens de checkout de website verlieten tegen te gaan. Door het afrekenproces te vergemakkelijken zouden minder klanten het halverwege opgeven en zou de hoeveelheid verkopen van de webwinkel dus stijgen, was het idee. De voordelen die een one-step checkout op dit gebied geeft, zijn:

1. Snelheid: Omdat de klant maar één pagina hoeft te laden en op deze pagina meteen alle benodigde informatie in kan vullen, is de kans kleiner dat het geduld van de klant opraakt of dat de klant afgeleid raakt halverwege de aankoop.

2. Navigatie: Omdat alle informatie op één pagina verzameld is, hoeft de klant niet steeds heen en weer te klikken tussen meerdere pagina’s om de juiste informatie te vinden. Het afrekenen wordt voor de klant dan gemakkelijker en aantrekkelijker.

3. Interactiviteit: Als het hele checkoutproces verzameld is op één pagina, wordt het een stuk gemakkelijker om deze pagina interactief te maken. Zo kan de pagina bijvoorbeeld informatie aanvullen voor de klant, of reageren op wat de klant invult. Voor de klant maakt dit het afrekenen wederom gemakkelijker en sneller.

Lees meer...

Google Analytics: conversies meten

“Meten is weten” hoor je vaak terug in de wetenschap en met goede reden. Het is met het verzamelen en analyseren van de data dat je pas een duidelijk en helder beeld gaat krijgen van een bepaalde toestand. Met het meten van de conversies op jouw website ga je die inzichten verkrijgen om de gerichte aanpassingen te maken en hier meer rendement uit te halen.

Het nut van een conversiemeting

Of het nu gaat om een download, bestelling, inschrijving, offerteaanvraag, het invullen van een formulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een conversiemeting helpt je met het verzamelen van gegevens omtrent het gebruikersgedrag van de bezoekers van je website. Het meten van de conversies zorgt ervoor dat je te weten komt wat deze bezoekers daadwerkelijk doen.

Bovendien zorgt Google Analytics er ook voor dat je kunt achterhalen wat de bezoekers deden, net voor ze op je site aanbelandden. Met deze informatie in de hand, kun je toekomstgericht en proactief werken. Zo kun je inspelen op bepaalde trends en meer uit je webstek halen.

Micro-en macro doelen

Als je wilt weten wat de kwaliteit is van deze websiteprestaties, dan is het nodig om op voorhand je doelstellingen hieromtrent te bepalen. Kwantitatieve gegevens zijn hier minder van tel. Het gaat immers niet zozeer over het aantal bezoekers, maar eerder over wat ze komen doen. Daarom is het belangrijk om de doelen van je website goed op een rij te hebben.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen

Volg bronso