Menu

Inclusion

her integreren van alle leerlingen, inclusief degenen met mindere mogelijkheden, in gewone klassen. In de Code of Practice staat dat kinderen met mindere mogelijkheden gewone educatie moeten krijgen met misschien wat extra aandacht.

Lees meer...

Learning preferences

geprefereerde manier van studeren en leren, zoals het gebruik van foto’s ipv tekst, alleen werken ipv samen, leren in gestructureerde omgeving of andersom ed. preferences is een meer accuraat label dan style en is dus iets anders.

Indeling volgens Mayer:

Cognitive ability

  • High spatial ability: goede mogelijkheden om te creeren, onthouden en plaatjes te manipuleren en voor spatiele informatie.
  • Low spatial ability: weinig mogelijkheden voor deze bovenstaande mogelijkheden.

Cognitive style

  • Visualiser: denken gaat via visuele plaatjes en visuele informatie.
  • Verbaliser: denkt door gebruik van woorden en verbale informatie.

Learning preference

  • Visual learner: heeft het liefste instructie door middel van plaatjes
  • Verbal learner: heeft het liefst instructie door middel van woorden
Lees meer...

Learning styles

de karakteristieke benaderingen voor leren en studeren. Grofweg in 2 delen:

  • deep-processing approach: een manier van loeren waarbij je de achterliggende concepten en betekenissen probeert te begrijpen.
  • Surface processing approach: zorgen dat ze het te leren materiaal in het geheugen krijgen, ze hoeven het niet te begrijpen.
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen