Menu

Hoe ontstaan attitudes?

- Persoonlijke ervaringen. Bv. ‘ik ga graag bij de Colruyt winkelen omdat ik daar een goede ervaring mee heb. Goede prijzen en goede producten. Je vindt er alles.

- Beïnvloeding door anderen: vrienden, ouders, bekende personen,…

- Beïnvloeding door massamedia: het heeft als doel geld inpompen door een bepaalde sector. Bv. Unizo heeft geld ingepompt om ondernemers te steunen om zelf zelfstandig te worden.

Lees meer...

Kenmerken

- Aangeleerd

- Consistent (= blijvend)

- Objectgebonden (= hetzelfde product en zijn varia ervan)

- Vaak gedragvoorspellers (= handeling bepalend  ga ik het kopen of niet)

Lees meer...

Hoofdstuk 4: Attitude

Bv. Plastic flesje Jupiler: ze gingen dit lanceren omdat er iets nieuws op de markt moest komen, het was zomer en het zou gemakkelijk geweest zijn om mee te nemen (je moest het niet in 1x leegdrinken en het mag mee op de camping).

De attitude voor het gebruik van de petfles was heel negatief (niet lang genoeg koud, niet verfrissend). Daarna werd het getest door mensen te laten proeven en men was positiever over het petflesje (ligt goed id hand, recycleerbaar, licht gewicht,…)

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen