Menu

Vrouwen in reclame

Nog steeds op een stereotiepe manier: ofwel een lustobject ofwel een traditionele rol. Adverteerders willen vandaag de dag wel steeds meer de werkelijkheid benaderen. Bv. Dove ‘Tijd voor echte schoonheid’. Dove gebruikt gewone vrouwen voor hun reclamecampagnes. En die hebben meer effect op de vrouwen dan alle andere reclames.

Lees meer...

Mannen in reclame

Ofwel hulpeloos en stumperig ofwel als lustobject. Bv. reclame van pacco rabanne

Hoofdstuk 8: Referentiegroepen

= een groep waar men zich mee vergelijkt en waar men een voorbeeld aan gaat nemen. Bv. familie, vrienden,…

= een groep die een sterke invloed uitoefent op onze gevoelens, kennis en gedrag.

Bij de consument: waar gaan ze boodschappen doen? Hoe kleden? Waar gaan jullie op vakantie?, … Men weet uit onderzoek dat consumenten zich gaan spiegelen.

Lees meer...

Vrouwen in reclame

Nog steeds op een stereotiepe manier: ofwel een lustobject ofwel een traditionele rol. Adverteerders willen vandaag de dag wel steeds meer de werkelijkheid benaderen. Bv. Dove ‘Tijd voor echte schoonheid’. Dove gebruikt gewone vrouwen voor hun reclamecampagnes. En die hebben meer effect op de vrouwen dan alle andere reclames.

Lees meer...

Vrouwelijke sekserollen

Deze veranderen snel: verandering in productkeuze + spelen een grotere rol in beslissingen bij traditioneel mannelijke aankopen. Een leidinggevende positie is een recent verschijnsel: het heeft marketeers gedwongen om hun traditionele opvattingen over vrouwen te veranderen. Ze hbb nu meer nadruk op vrijheid om in hun eigen levensstijl keuzes te maken. Vrouwen zijn meer zelfzekerder.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen