Gatewatcher
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
beoogt in de gaten te houden wat anderen op het web aan content produceren.
beoogt in de gaten te houden wat anderen op het web aan content produceren.
Tot de actie-visie behoren zaken als:
Het bijhouden van een intranet met elektronische mededelingen;
Maar ook:
een samenhangend stelsel van variabelen die de interne communicatie beschrijven in de context van de organisatie. Ze is gefundeerd op theorieën van (interne) communicatie en vormt voor de praktijkbeoefenaar het vertrekpunt, referentiepunt én steunpunt van haar werk.
De behoefte informatie hangt in de derde plaats sterk af van de mate waarin iemand zich identificeert met de organisatie.
Het onderstaande model (Bekooij) laat zien waarmee groepen in een organisatie zich het meest identificeren.
Onderlinge, irrationele problemen die het invoeren van nieuwe manieren van informatieoverdracht van medewerker naar manager in de weg kunnen staan:
Cascaderen: het in korte tijd verspreiden van een eenduidige boodschap naar een grote groep mensen tegen relatief lage kosten (van management naar medewerkers).
-> De cascade van de lijncommunicatie volgt daarbij de linking pin van de organisatiestructuur. Linking pin: is de leidinggevende die een hoger met een lager hiërarchisch niveau verbindt, met het periodiek teamoverleg als informatiemoment.