Sportjournalistiek
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Passieve amusement. Is veel kritischer geworden en kleine individuele sporten krijgen meer kansen. Moderne, betere sportjournalistiek zweert bij achtergrondinformatie.
Passieve amusement. Is veel kritischer geworden en kleine individuele sporten krijgen meer kansen. Moderne, betere sportjournalistiek zweert bij achtergrondinformatie.
Het betalen voor een verhaal. Met de ‘checkboek’ zwaaien om een interview te krijgen.
Op een zo bevattelijk mogelijke wijze dingen vertellen die het grote publiek slikt: gossip, onthullende foto’s. Pulp, aka Yellow Journalism
Story en Privé: marktleiders België en Nederland. Schroomt zicht niet zware inbreuken op privéleven te begaan.
Misdaad en straf, neigt naar sensatie in België. Verdachte: 3x een beurt: dag na de feiten, wedersamenstelling, en behandeling vd zaak.
<-> Angelsaksische recht: pers mag geen namen noemen, ook niet als feiten bekend zijn. Beklaagde blijft onschuldig tot jury of rechter geoordeeld heeft
1889, ontstaan als dagelijkse nieuwsbulletin van Wall Street. Grootste oplage van alle gespecialiseerde kranten id VS.
1888: bekend wegens accuraatheid.
1893: Op roze papier gedrukt, geniale marketingbeslissing.
Eén vd weinige wereld-omvattende publicaties. Maakt deel uit vd groep Pearson