Divisiestructuur
- Gepubliceerd in Marketing
Basisconfiguratie van Minztberg, organisatie waarbij een opdeling heeft plaatsgevonden in divisies, gegroepeerd
Basisconfiguratie van Minztberg, organisatie waarbij een opdeling heeft plaatsgevonden in divisies, gegroepeerd
Groeirichting uit Ansoff-model, getracht wordt groei te realiseren via de combinatie nieuwe markten en nieuwe
Het geheel van schakels, vanaf de eerste leverancier tot de klant, waarbij elke schakel waarde toevoegt (=
Onderdeel van de kanalenanalyse. Beschrijving en analyse van de externe kanalen waarin de activiteiten transacties en distributie plaatsvinden.
Een vorm van onderscheid, genoemd door Sharp die in onze ogen minder ver gaat dan differentiation
Directe kosten zijn direct toewijsbaar zijn aan een product(groep). Indirecte kosten zijn niet direct
Aanbieders van dezelfde producten of productgroepen, zoals deze benoemd zijn in het Abell-schema, die zich richten op dezelfde doelgroepen
Een vorm van onderscheid, genoemd door Sharp die in onze ogen verder gaat dan distinction (meaningless
Generieke concurrentiestrategie van Porter waarbij organisatie uniek wil zijn in één of meerdere dimensies, van belang voor afnemers, waardoor men een hogere
Eigen invulling voor elk segment, van strategische keuze tot operationele uitvoering van marketingactiviteiten, ook één van de generieke concurrentiestrategieën van