Menu

Baddely

De phonological loop die auditieve informatie vasthoudt
De visuospatial sketchpad die visuele informatie vasthoudt
De central executive die bepaalt welke stimuli in het working memory komen.

Lees meer...

Hebb

kwam met het onderscheid tussen long-term en short-term memory. Volgens hem werden
zaken die lang in het STM zaten naar het LTM gebracht; consolidation/encoding.

Lees meer...

Thompson

ontdekte dat in een deel van het cerrebellum, de lateral interpositus nucleus (LIP), activiteit toenam naarmate het dier leerde. Men koelde de red nucleus (die sign. v/h LIP ontvangt en doorstuurt zodat een response op kan treden) en ontdekte dat de responses wel geleerd, maar niet actief werden. Leren gebeurt dus in de LIP.

Lees meer...

Lashley

wilde dergelijke koppelingen (engrams) bewijzen en begon te snijden in de cortex van een rat. Hij concludeerde:


De hersenen zijn equipotential. Alle delen v/d cortex spelen een rol bij leren. Geen is cruciaal

Alle delen van de cortex werken samen, niet los van elkaar: mass action.

Onderzoeks ontdekten echter dat er twee fouten in de aannames zaten:

De cortex speelt niet de grootste rol bij engrams
Niet alle herinneringen zijn hetzelfde (fysiek)

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen