Overstapkosten
- Gepubliceerd in Marketing
Het geheel van inspanning die een afnemer moet leveren om te switchen van de ene aanbieder naar de
Het geheel van inspanning die een afnemer moet leveren om te switchen van de ene aanbieder naar de
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes, respectievelijk het kopen en
Strategisch uitgangspunt waarbij de externe ontwikkelingen (kansen en bedreigingen) het startpunt
Integreren (coördineren) van verschillende ('oud' en 'nieuw') hulpmiddelen tot één set marketingbeslissingen
Gewenste situatie van de organisatie, dient vertaald te worden naar organisatiedoelstellingen.
Groep mensen die met behulp van middelen activiteiten ontplooien om gezamenlijk een gemeenschappelijk doel
Afstemming tussen de (deel)activiteiten met behulp van verbindingen zodat het geheel optimaal bijdraagt aan het gewenste onderscheid met de concurrentie.
Marketingplan met tijdshorizon korter dan één jaar, met behulp van het DAKMAD-model. Twee varianten
Een segmentatiestrategie waar de hele markt als één doelgroep worden gekozen en met één (ongedifferentieerd) marketingbeleid wordt bediend.
Activiteiten uit de waardeketen van Porter die de primaire activiteiten ondersteunen.