Positioneringsmatrix
- Gepubliceerd in Marketing
Matrix met twee assen waardoor positioneringen aan de hand van twee eigenschappen visueel kunnen worden weergeven, ook wel merkenruimte genoemd.
Matrix met twee assen waardoor positioneringen aan de hand van twee eigenschappen visueel kunnen worden weergeven, ook wel merkenruimte genoemd.
Positie in de brein van de mogelijke afnemers, gerelateerd aan de positie van andere organisaties en/of merkartikelen, wat zou moeten leiden tot onderscheid
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die gerelateerd zijn aan politieke en juridische factoren.
Product Markt Combinatie, producten die proberen in te spelen op de afnemersbehoeften van de verschillende
Productlevenscyclus, model dat het verloop van de afzet van een product of productgroep in de loop van de tijd
Activiteit op strategisch, tactisch en operationeel niveau, die dient ter voorbereiding van de uitvoerende
Een strategische beslissing die hoort bij de A van aanbod en betreft de prijs: laag beginnen en deze
Het beeld dat de klant heeft van het aanbod wat niet persé een objectieve en feitelijke weergave is.
Plan, Do, Check en Act: plannen en uitvoeren, evalueren van marketingactiviteiten en terugkoppelen van
Onderdeel van het input -> throughput -> output model en betreft de resultaten die voortvloeien uit de