Emoties als waarschuwingsfunctie zeggen ons dat er iets misgaat en dat we er aandacht aan moeten besteden, signaleren ons dat er gevaar dreigt / bevestiging geven dat alles oké is
Emoties als aanpassingsfunctie weten hoe we ons moeten gedragen in een bepaalde situatie
Emoties als communicatieve functie we delen mee wat in ons omgaat (invloed uitoefenen) of we merken wat in de ander omgaat aan zijn gedrag
Er moet aanleiding zijn als je iets hebt opgenomen of waargenomen (impressie)
Uitingen niet eigen aan één specifieke emotie (vb.: tranen door verdriet of tranen van geluk)
Processen in het lichaam: fysiologisch en psychologisch (cognitief, affectief, conatief) processen zijn gevolg van verhoogde selectedring van het centrale zenuwstelsel
Mens wil een aantal behoeften realiseren mens heeft niet zomaar 1 doel + streeft ook groei na
Vertrekt van een positief mensbeeld iedere mens tracht zijn kwaliteiten te ontwikkelen en zijn vaardigheden te optimaliseren
Oorspronkelijk behoeftemodel
Onderscheidt 2 tendensen
Behoeften die voortkomen uit een tekort = deficiëntiebehoeften
Behoeften die voortkomen uit de wil tot groei of zelfverwezenlijking
Mens streeft 5 behoeften na behoefte op hoger niveau zal pas actief worden wanneer aan de behoeften op een lager niveau al in voldoende mate is voldaan
Fysiologische behoeften meest dringende behoeften (gericht op overleving van individu en van de soort)
Veiligheidsbehoeften veiligheid, bescherming, zekerheid, stabiliteit en orde
Niet voldaan kunnen ons gedrag domineren
Behoefte aan affectie, liefde en genegenheid behoefte ergens bij te horen
Behoefte aan achting, waardering behoefte hebben aan stabiele en hoge waardering zowel van zichzelf als van anderen
Bevrediging gevoel van zelfvertrouwen en grote eigenwaarde
Frustreren minderwaardigheidsgevoelens en hulpeloosheid
Behoefte aan zelfrealisering individu tracht zich volledig te ontplooien, te realiseren waar men geschikt voor is
Aanpassingen aan oorspronkelijk model
Cognitieve behoeften nastreven van kennis, het opzoeken en het begrijpen van nieuwe dingen
Esthetische behoeften het opzoeken van het mooie in de wereld om ons heen
Op het einde van zijn leven overwoog hij om een achtste niveau toe te voegen niveau van transcendentie = het nastreven van behoeften is niet een uitsluitend persoonlijke aangelegenheid, het draagt ook bij tot de gemeenschap waartoe men behoort
Bedenkingen bij Maslow
Weinig precisie
Gebrek aan ondersteunend onderzoek
Cultuurgebonden
Gewaardeerd o.w.v.
Invoeren van de idee van zelfrealisering (ontwikkelen van de talenten van iedereen op welk domein ook)
Artikel: Psychologen verklaren motivatiedip
Waarom daalt motivatie in het midden van een project?
In het begin moet je nog veel doen en meten mensen hun vooruitgang aan wat ze al gedaan hebben. Daardoor gaat hun motivatie sterk dalen. Maar in het midden meten ze hun vooruitgang aan wat ze nog moeten doen en zo geraken ze terug gemotiveerd (U-curve).
Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waarmee u gemakkelijk en flexibel online kunt adverteren. Met Google AdWords kunt u doelgericht adverteren en zelf bepalen hoeveel u uitgeeft.
* Alleen van toepassing in België, en alleen binnen veertien dagen na het openen van het account.
Kies de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden en schrijf een advertentietekst. U kunt ook bepalen in welke geografische gebieden (landen, provincies, steden) of in welke talen uw advertentie te zien is.
Uw advertenties worden op Google weergegeven
Als op Google wordt gezocht naar één van uw zoekwoorden, dan wordt uw advertentie mogelijk boven of naast de zoekresultaten weergegeven. U bereikt op dat moment dus een doelgroep die al in uw bedrijf is geïnteresseerd.
U werft klanten
Mensen kunnen gemakkelijk op uw advertentie klikken om iets te kopen of meer over uw bedrijf te weten te komen.
Voordelen
De voordelen van online adverteren
Gericht bereik: Uw website wordt nog vaker gevonden op Google door klanten die al in uw producten geïnteresseerd zijn.
Meer controle: Er is geen minimum contractstermijn of bestedingsvereiste. U kunt uw advertenties en budget aanpassen totdat u de gewenste resultaten heeft bereikt.
Alleen betalen voor resultaat: U bepaalt zelf uw budget en u betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt en uw website bezoekt.
AdWords uitbesteden
Adwords uitbesteden aan een specialist? Onze Google Adwords specialisten zijn gecertificeerd door Google en hebben jarenlange ervaring met het inrichten, optimaliseren en onderhouden van Google Adwords campagnes.
Google AdWords is een geweldig middel om snel gericht websiteverkeer te genereren. Omdat AdWords een aardig budget vereist, is het belangrijk dat elke AdWordscampagne goed geoptimaliseerd wordt. Zo krijg je alleen relevante bezoekers die daadwerkelijk geld opleveren.
Ook al is AdWords een tool die voor snel succes kan zorgen; het vereist wel de juiste kennis. De medewerkers van Bronso zijn Google AdWords gecertificeerd en beheren dagelijks diverse campagnes. Door onze kennis en ervaring te combineren kunnen wij het maximale rendement uit uw AdWords campagne halen.
Mogelijkheden AdWords
AdWords gaat veel verder dan puur adverteren op een aantal zoekwoorden in Google. Vertegenwoordig je een merk en wil je een boodschap aan veel gebruikers laten zien? Of wil je je juist richten op gebruikers met een specifieke interesse?
Wij weten hoe we gebruik kunnen maken van duizenden partnersites van Google om bedrijven of merken, voor de juiste prijs, op te laten vallen. Daarbij helpen we je de website zo in te richten dat kosten laag blijven en conversie omhoog gaat.
AdWords uitbesteden?
Ben je overtuigt, of wil je meer informatie over de AdWords diensten die wij als Google partner kunnen bieden? Bekijk dan de verschillende AdWords pakketten die wij aanbieden of neem contact met ons op.
Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website. Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingenvoor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.