Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

marktgedrag

De verschillende strategieën die bedrijven kiezen in hun concurrentiestrijd met andere bedrijven om het
vergroten van hun marktaandeel.

Lees meer...

marktaandeel

Het marktaandeel geeft weer welk deel van de totale markt in handen is van een onderneming. Het
marktaandeel kan worden weergegeven in een percentage van de verkochte aantallen of in een percentage van de totale omzet. Degene met het grootste marktaandeel is marktleider.

Lees meer...

kartel

Aanbieders maken onderling afspraken met als doel de concurrentie te verminderen.

Lees meer...

homogeen oligopolie

Een marktvorm waarop enkele aanbieders de macht hebben, terwijl het product dat ze aanbieden in de ogen van de consument hetzelfde is.

Lees meer...

heterogeen oligopolie

Een marktvorm waarop enkele aanbieders de macht hebben. Elke aanbieder heeft een eigen klantenkring omdat het product volgens de consument niet identiek is. Aanbieders kunnen binnen zekere grenzen de prijs zelf bepalen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen