Creativiteit
- Gepubliceerd in Marketing
Bewust proces van combineren, relateren, associëren en herordenen van bestaande en bekende, niet aan elkaar gerelateerde zaken tot iets 'nieuws'.
Bewust proces van combineren, relateren, associëren en herordenen van bestaande en bekende, niet aan elkaar gerelateerde zaken tot iets 'nieuws'.
Het op elkaar afstemmen van de verschillende activiteiten met behulp van verbindingen.
Onderdeel van de tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes: richting is 'geen groei'.
Indien keuzes en activiteiten op hetzelfde niveau elkaar niet tegenwerken en niet strijdig zijn met de keuzes die eerder op hoger niveau gemaakt zijn.
Onderdeel van de SWOT-analyse, matrix met vier kwadranten waarin de kansen en bedreigingen worden ‘geconfronteerd’ met de sterktes en zwaktes.
Relatie tussen een sterkte of zwakte en een kans of bedreiging. Kan een intern onderdeel wel of niet ingezet worden om een externe ontwikkeling te benutten of
De laatste stap na beschrijven en analyseren, de conclusie is dan de uitkomst in de termen S, Z, K of B (of
Onderscheid met concurrenten maar dan op die onderdelen die klanten van belang vinden, KSF's
Verschil van totale aanbod van de eigen organisatie met die van de concurrentie.
Aanbieders naast de eigen organisatie die dezelfde producten aanbieden en strijden om de gunst van