Fit
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
De aansluiting tussen de ontwikkelingen van de dynamische externe omgeving en de interne omgeving, is een indicatie voor succesvol marketingbeleid
De aansluiting tussen de ontwikkelingen van de dynamische externe omgeving en de interne omgeving, is een indicatie voor succesvol marketingbeleid
Het voordeel wat ontstaat als een organisatie als eerste op de markt is met iets nieuws.
Analyse van de financiële functie die moet leiden tot sterktes en zwaktes op dit gebied.
Een ontwikkelingsfase waarin de marketingfunctie zit, hier onderscheiden we 1e (vooral massamarketing), 2e (vooral interactief, online) en 3e (integratie MVO/PPP)
Een vraagvoorspelling op basis van historische cijfers waarbij meestal een trend en een seizoenspatroon
Groep (potentiële) klanten met aankoopgedrag die potentiële omzet vertegenwoordigen voor een organisatie: basis x frequentie x intensiteit x duur.
De omgeving buiten de organisatie waarin de organisatie geen beslissingsbevoegdheid heeft over de te maken
Beschrijven en het analyseren van de externe omgeving, resulterend in kansen en bedreigingen.
Een operationeel marketingplan, op eventniveau, met behulp van het DAKMAD-model.
Beschrijven en analyseren (oorzaken) van de verschillen tussen uitvoering en planning.
De derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes maar dan voor internationaal opererende organisaties, betreft de vraag wie doet waar welke activiteit?
Die eigenschappen van een product die gekoppeld zijn aan het merk of de relatie.
Beheersen van kosten en voorkomen van onnodige kosten: 'doing things right'.
Genereren van opbrengsten via de verkoop van producten/diensten: 'doing the right things'.