Hyperconcurrentie
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Concurrentie waarbij wordt uitgegaan dat duurzaamheid/houdbaarheid niet mogelijk is en het voordeel dus steeds opnieuw behaald moet worden.
Concurrentie waarbij wordt uitgegaan dat duurzaamheid/houdbaarheid niet mogelijk is en het voordeel dus steeds opnieuw behaald moet worden.
Respons van een klant waarbij de respons direct te koppelen of te herleiden is tot de marketingactiviteit die
Positief of negatief effect op BREV dat ontstaat als BRTV verschilt van BRVV.
Onderdeel van de tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes: groei via nieuw product(en), nieuwe afnemersgroep(en) of een combinatie van beide.
Scheidslijn tussen wat een organisatie wel doet en wat
Drie strategieën voor een organisatie om zich te onderscheiden van de concurrentie: kostenleiderschap,
Een segmentatiestrategie waar één (of een beperkt aantal) segmenten als doelgroep worden gekozen en per doelgroep met apart marketingbeleid worden bediend.
Een segmentatiestrategie waar meerdere segmenten als doelgroep worden gekozen en per doelgroep met apart marketingbeleid worden bediend.
Eigenschap van een kanaal waardoor deze geschikt is om een bepaalde activiteit uit te voeren
Alle activiteiten in een organisatie die zijn toegewezen aan de betreffende functie (die niet noodzakelijk tot één
Niet-marketingactiviteiten die voortvloeien uit transacties met klanten: het afhandelen van een order, bestelling of
Onderdeel van de externe ruimte, hoe vaak kopen (potentiële) klanten iets?
In keuzes en activiteiten blijven binnen vooraf gestelde grenzen, voorkomen van versnippering en gericht op het realiseren van doelstellingen.
Generieke concurrentiestrategie van Porter waarbij de organisatie zich richt op een niche in de markt, kan zowel kostenleider- als differentiatiefocus zijn.