Menu

Het belang van verantwoordelijkheid

Soms moeten we voor een groep verantwoording afleggen voor ons gedrag

Onderzoek Quinn & Schenkler

  • Gevalstudie marketing brouwerij (duidelijk); samen met “partner” waarvan ze het oordeel achteraf te horen krijgen
  • O.V.1: Motivatie: cooperatie of accuraat
  • O.V.2: verantwoording (discussie): ja-nee
  • A.V.: oordeel over te volgen strategie bedrijf
  • Resultaat:
    • Geen verantwoording: conformisme (gaan mee in het antwoord van hun partner)
    • Wel verantwoording: conformisme is groter na priming coöperatie dan na accuraatheid (wanneer je verantwoordelijkheid af moet leggen  iets meer conformisme maar vooral toe te wijzen aan samenwerking waarin coöperatie geprimed wordt)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen