Share-of-wallet
- Gepubliceerd in Marketing
Aandeel dat een organisatie heeft bij een klant/doelgroep voor aankopen (afzet of omzet) in een bepaalde productcategorie (ook klantaandeel genoemd).
Aandeel dat een organisatie heeft bij een klant/doelgroep voor aankopen (afzet of omzet) in een bepaalde productcategorie (ook klantaandeel genoemd).
Betreft de vraag of er wel of geen segmenten worden onderscheiden en op hoeveel een organisatie zich richt. Zie ook geconcentreerde, gedifferentieerde en
Kenmerk van een klant, waarbij de waarde van dat betreffende kenmerk bepaalt of een klant wel of niet in het betreffende segment hoort.
Opdelen van alle klanten en potentiële klanten in verschillende segmenten, ook doelgroepen genoemd.
SDP staat voor Segmentatie(wijze), Doelgroep(keuze) en Positionering, in dit boek hebben we dit vervangen door DAKMAD op strategisch marketingniveau
Onderdeel van het vier-acties kader model wat hoort bij de blauwe oceaan strategie: welke factoren die we nu aanbieden gaan we schrappen?
Beschrijvingen van een externe ontwikkeling met daarbij een voorspelling van de waarde van die betreffende externe ontwikkeling in de toekomst.
Strategic Business Unit, kleinste zelfstandige deel van een organisatie met veelal resultaat- of
Tweede stap van het drieluik van Johnson en Scholes, betreft de richting van de strategie: negatieve, neutrale of
De reactie van de klant op een (marketing)actie van een organisatie, bijvoorbeeld het doen van een aankoop.