Strategische keuze
- Gepubliceerd in Marketing
De uiteindelijke keuze uit de verschillende strategische opties (zie ook strategische opties).
De uiteindelijke keuze uit de verschillende strategische opties (zie ook strategische opties).
Onderdeel van de SWOT-analyse, stap tussen confrontatiematrix en uitgangssituatie: per externe ontwikkeling of combinatie daarvan weergegeven.
Verzameling organisaties die met name via dezelfde strategie haar doelstellingen wenst te realiseren.
De start van het planningsproces, bestaat uit missie, visie, marktafbakening, uitgangssituatie en kloof.
Onderscheid creëren, liefst houdbaar, kleur bekennen, keuzes maken en klanten reden geven om zaken te
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, de gekozen route om te komen van de huidige naar de gewenste
Gekozen route om te komen van de huidige naar de gewenste situatie, weergegeven met het drieluik van
Johnson en Scholes: basis, richting en wijze van de
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, refereert aan de stijl van leidinggeven.
Onderdeel van de interne omgeving die, indien ingezet, de realisatie van de doelstellingen van de organisatie
Product (of productgroep of SBU) in snel groeiende markt en met marktleiderschap (linksboven in het