De Master Settlement Agreement (MSA) toegekend miljarden dollars aan de staten in november 1998. De vier grootste tabaksfabrikanten maakte een cash settlement en overeengekomen om andere zakelijke praktijken in reactie op de rechtszaken die door de procureur-generaal van 46 Amerikaanse staten en 5 gebieden van de VS te wijzigen. Deze tabak bedrijven ook afgesproken om anti-rook campagnes te financieren. Deze overeenkomst kwam over meerdere rechtszaken beweerde dat de tabaksfabrikanten bedrieglijke was geweest in hun reclame campagne beweert dat roken was veilig en niet verslavend. Deze beweringen opgenomen illegale marketing campagnes gericht op kinderen. De MSA specifiek verbiedt: Het gebruik van cartoon c
• haracters in reclame, promotie, verpakking of etikettering van sigaretten;
• Billboards, stadion borden en doorvoer borden reclame sigaretten;
• Brand-logoed kleding en andere merchandise (zoals caps en T-shirts);
• sampling Gratis-product overal behalve voor een voorziening of afgesloten ruimte waar de exploitant waakt of heeft een redelijke basis om te geloven dat er geen minderjarigen aanwezig zijn;.
• De betalingen voor het gebruik van sigaretten in films, tv-programma's, live opgenomen performances, video's, of video games;
• Gebruik van niet-merknamen van tabak op sigaretten (tenzij een dergelijk gebruik antidateerde 1 juli 1998);
• Vergunningen derden te gebruiken of te adverteren elke sigaret merk op een wijze die een schending van de MSA zou vormen indien het wordt gedaan door de deelnemende fabrikant;
• Overeenkomsten die een derde te verbieden van de verkoop, aankoop, of het weergeven van reclame het ontmoedigen van het gebruik van sigaretten of de blootstelling aan passief roken;
• Het gebruik van een sigaret merk als deel van de naam van een stadion of arena. De MSA beperkt tabak sponsoring tot een per jaar en verbiedt: • Brand-naam de sponsoring van evenementen met een significante jong publiek;
• Sponsoring van evenementen waar de betaalde deelnemers of deelnemers zijn jeugd;
• Sponsoring van concerten (tenzij gebeurtenissen agerestricted);
• Sponsoring van sportieve evenementen tussen beide ploegen in een voetbal, honkbal, voetbal, of hockey competitie.
Met betrekking tot een merknaam sponsoring toegestaan door de MSA:
• Reclame voor de merknaam sponsoring gebeurtenis kan elke sigaret geen reclame;
• Geen deelnemende fabrikant kan verwijzen naar een merknaam sponsoring evenement of om een beroemdheid of een andere persoon in een dergelijk geval in haar reclame voor sigaretten.
De MSA vereist dat:
• Tabak-industrie documenten openbaar zijn via een website voor betaald door de bedrijven;
• Tabak bedrijven bekendmaken betalingen aan lobbyisten en andere grote donaties.
De MSA ontbond het Tobacco Institute, de Raad voor tabak, en de Raad voor Indoor Air Research, en zorgt voor de regulering van en toezicht op eventuele nieuwe brancheorganisaties. Bovendien is de MSA beperkt meewerkende merken van:
• Ondersteunen van verlegging van MSA overgaat tot een programma dat is noch tabak gerelateerde noch gezondheid;
• Tegengestelde wetgeving verbod op de verkoop van sigaretten in verpakkingen van minder dan 20;
• Tegenover de passage van bepaalde vormen van provinciale en lokale bepalingen voornamelijk met betrekking tot toegang van jongeren tot tabak.
Over een periode van 25 jaar, zullen de staten van tabak bedrijven ontvangt ongeveer $ 246.000.000.000 door de MSA en vier andere individuele staat nederzettingen die kunnen worden gebruikt om anti-rokers te ondersteunen. Toekomstige jaarlijkse betalingen, op basis van de inflatie en de verkoop van sigaretten, zal blijven tot in de eeuwigheid. De MSA biedt industriële financiering specifiek bestemd voor-anti-jeugd roken onderwijsprogramma's en een nationaal gezondheidsonderzoek stichting. Als onderdeel van de $ 246.000.000.000 MSA, de deelnemende tabak bedrijven overeengekomen om ongeveer $ 1450000000 besteden aan de staten meer dan 5 jaar voor de oprichting en uitvoering van een anti-rook reclame-en voorlichtingscampagne publiek ontworpen om te verminderen en te voorkomen tiener roken, en bijdragen van $ 250.000.000 meer dan 10 jaar tot een stichting voor onderzoek, die zal worden gewijd aan de studie van de programma's om de jeugd het roken te verminderen, alsook de studie van en educatieve programma's voor tabak-gerelateerde ziekten te voorkomen. Naleving wordt afgedwongen door elke staat procureur-generaal. Het niet naleven van deze regels en beperkingen kan leiden tot een brede, gerechtelijke bevelen en burgerlijke sancties.