Transactie
- Gepubliceerd in Marketing
Meetinstrument van de marketing. Twee partijen willen iets van waarde.
Meetinstrument van de marketing. Twee partijen willen iets van waarde.
Handeling waarbij persoon het gewenste product verwerft door zelf iets in ruil te geven.
Mate waarin prestaties van het product voldoen in ogen van de klant.
Het vermogen van een product om aan de behoefte te voldoen in ogen van de klant.
Marktbijziendheid. Marketeers zijn blind voor veranderende behoeftes van de mensen.
Combinatie van producten, diensten en belevingen. Mensen bevredigen hun behoeften via marktaanbod.
Elke wens wordt omgezet in een vraag.
Concrete vorm van behoefte. Afhankelijk van cultuur en karakter.
Besef van individu dat er iets ontbreekt.
Fysieke behoefte: voedsel, kleding
Sociale behoefte: genegenheid
Individuele behoefte: kennis
Sociaalproces en management proces, waarin individuen verkrijgen waar ze behoefte aan hebben. Door producten te creëren en door te geven.
winstgevende relaties opbouwen en in stand houden.