Logo
Print deze pagina

Waarom sponsoren?

  • Ondersteuning van producten en diensten
    • Puur om het merk sterk te maken, om extra waarde te geven aan het merk als bedrijf
    • Je wint aan bekendheid
    • Vestigt product in de hoofden van stakeholders
  • Mediabelangstelling
    • Veel exposure  veel bekendheid
    • Vb.: muur met logo’s bij interview op event
  • Versterken van identiteit (merk of bedrijf)
    • Vooral een rol bij huisstijl en communicatie  theoretische achtergrond
  • Goodwill
    • Positieve sfeer wordt gecreëerd
  • Onderdeel van een geïntegreerde campagne
  • Ipv adverteren (vb. reclameverboden omzeilen)
    • Stakeholders op een andere manier bewerken  meer effect op LT
  • Onderscheiden van de concurrentie
    • Specifieke sponsordoelen kiezen en iets aanbieden wat concurrenten niet kunnen
  • Eigentijds communicatie-instrument: actieve manier van communiceren
    • Je komt het op alle manieren tegen en kan het ten alle tijden blijven verder gebruiken
    • PR-activiteiten  grote brok communicatie innemen
Copyright © 2017. All rights reserved.