Logo
Print deze pagina

Stimuli uit de omgeving

- Beeld = dominant, overheersend: visuele elementen gebruiken in reclame, verpakking, kleur,…

  • Kleur: symbolische waarden en culturele betekenis. Maar kleuren kunnen positieve of negatieve gevoelens opwekken en dus een positieve of negatieve bijklank krijgen.

Bv. rood = opwinding, blauw = ontspanning,…

- Geur: kan emoties, herinneringen opwekken en ze kunnen invloed hebben op de stemming en het koopgedrag. Bv. parfum, lavendelgeur in ziekenhuizen om te ontstressen

- Geluid: reclamejingles, achtergrondmuziek,…

Bv. Mojitofilmpje

- Aanraking: verkoopcontact, weefselstructuur van stoffen associëren met onderliggende producteigenschappen (kwaliteit).

Bv. satijn = hoge klasse en goede kwaliteit

- Smaak: producten moeten smaken als ze moeten, smaaktesten.

Bv. koffiesmaken.

Copyright © 2017. All rights reserved.