Menu

Stimuli uit de omgeving

- Beeld = dominant, overheersend: visuele elementen gebruiken in reclame, verpakking, kleur,…

  • Kleur: symbolische waarden en culturele betekenis. Maar kleuren kunnen positieve of negatieve gevoelens opwekken en dus een positieve of negatieve bijklank krijgen.

Bv. rood = opwinding, blauw = ontspanning,…

- Geur: kan emoties, herinneringen opwekken en ze kunnen invloed hebben op de stemming en het koopgedrag. Bv. parfum, lavendelgeur in ziekenhuizen om te ontstressen

- Geluid: reclamejingles, achtergrondmuziek,…

Bv. Mojitofilmpje

- Aanraking: verkoopcontact, weefselstructuur van stoffen associëren met onderliggende producteigenschappen (kwaliteit).

Bv. satijn = hoge klasse en goede kwaliteit

- Smaak: producten moeten smaken als ze moeten, smaaktesten.

Bv. koffiesmaken.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen