Menu

Reclame

= Betaalde communicatie via een medium

- Themareclame: tot doel de merkbekendheid en het merkimago te verbeteren:

- Actiereclame: tot doel het direct stimuleren van de verkoop, vb. een aanbieding

Spotadvertising = reclame maken in daartoe aangewezen reclameblokken

Non-spot advertising = reclame maken buiten de reclameblokken

 Vb. door middel van sponsoring of product placement (merken in een soap)

Soorten:

- Televisie:

- communicatievermogen: groot

- bereik: groot

- kan segementeren via programma’s of zenders

- Radio:

- commvermogen: vrij groot

- non-spot: het geluid van Qmusik: dexia

- beperking: radio is vaak achtergrond

- Bioscoop:

- communicatievermogen: groot (gedwongen om reclame te kijken)

- bereik: klein

- Print:

- voordeel: actuele boodschappen

- veel waste (proberen dit te beperken)

- Plaatscreclame : out-of-home

- commvermogen: beperkt

- veel waste

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen