Menu

PR, het bepalen van de perceptie

Door verschillende PR-acties probeert een bedrijf een bepaalde perceptie op te wekken. (vb.: mediarelaties, public affairs en lobbying, interne communicatie, crisismanagement, financiële relaties, klantenrelaties, marktgerichte communicatie, fusies en overnames, reactief en proactief,…)

- PR ≠ advertising

  • PR is een snel groeiende communicatiediscipline voor bedrijfsverantwoordelijken

- PR = een economische noodzaak

  • Strategisch werkinstrument  je moet een bepaalde strategie hebben zodat alles vlotter en beter verloopt. Voldoende research doen is dus ook nodig
  • Geïntegreerd in totale bedrijfspolitiek en ondernemingsstijl  je moet je top meehebben en de rest van het bedrijf ook in het beste geval. Interne communicatie is zeer belangrijk.
  • Rendabel op lange termijn

- PR = op resultaat gericht

  • Kwalitatief, kwantitatief meetbaar
    • Systematische research  door media en het koppelen van data aan elkaar
    • Perscommentaren
    • Opiniepeilingen
  • Men moet een concreet doel voor ogen hebben
  • ROI = beste instrument om resultaat te berekenen  wordt in PR vooral gelinkt aan persaandacht (vb.: mapje met clippings  stukken uit de media die bewijzen dat uw campagne succes heeft gehad)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen