Menu

Persoonlijkheid marketing

Bv. Mannen doen regelmatiger de boodschappen, zonder dat vrouwen een boodschappenlijstje maken, mannen geven gem. ook 5% meer uit en kopen vaker merkartikelen.

RESULTAAT: mannen zijn onzekerder door geringere productkennis en om risico van verkeerde aankopen te beperken: duurdere merkproducten.

Onzekere consumenten hebben het meer nodig om zich te identificeren met het ideale omdat ze denken dat de zekerheid van de reclame dan gaat afstralen op zichzelf. Daarom kopen ze ook vaker duurdere merken. Het ideaalbeeld van reclame is open, emotioneel stabiel, zorgvuldig, vriendelijk en sociaal (= big 5!). De consument wil op de merkpersoonlijkheid lijken.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen