Menu

Nut van de studie van consumentengedrag

- Voor de overheid: voorlichting, ongewenst consumentengedrag beperken.

Bv. BOB-campagnes: men wilt de mensen er attent op maken dat drinken achter het stuur gevaarlijk is.

- Voor consumentenorganisaties: erop toezien dat marketeers geen misbruik maken van consumenten  productonderzoek, analyse reclametechnieken,… Dit is ten voordele van de consumenten: ze krijgen goede en eerlijke informatie

Bv. haarshampoos als het werkt.

Ook de marketingethiek: kan dit of kan dit niet?

- Voor marketing: wat moeten we aanbieden? Hoe maken we promotie?  het gedrag van de consument voorspellen en beïnvloeden. Marketing is belangrijk bij bestuderen van consumentengedrag

Bv. bekende mensen of 1-blijvend figuur gebruiken als mascotte.

- Maatschappelijk verantwoorde marketing. Bv. unicef tegen kinderarbeid.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen