Logo
Print deze pagina

Motivatieconflicten

Tegenstrijdige motivaties en doelen die men niet allemaal kan realiseren  het nastreven van het ene doel is in strijd met het nastreven van een ander doel

- Toenadering-toenadering: kiezen tussen 2 merken. Je wil ze allebei even graag en je kan niet kiezen. Hoe speel je daarop in als reclamemaker? D.m.v. de opties van je product: je moet je positief onderscheiden van de concurrent

Bv. 2 dezelfde auto’s maar een ander merk. Partner: duurder maar betere remmen. Citroën: goedkoper maar slechtere remmen.

- Toenadering-vermijding: er komt een negatief kantje aan de keuze

Bv. Je wilt een auto hebben, maar je hebt niet genoeg geld.

- Vermijding-vermijding: twee negatieve kanten

Bv. als je geen groenten eet word je ziek, maar je wil niet ziek worden  alternatief kiezen (vb.: knorr vie) en de negatieve kanten verzachten

Copyright © 2017. All rights reserved.