Menu

Invloed van referentiegroepen

- Informationele invloed: de manier waarop mensen w beïnvloed door de meningen van anderen. (= communicatiegedrag). – Bv. ‘mijn Apple is een aanrader!’

- Instrumentele invloed: de manier waarop iem in een groep wilt horen. Ze gaan de groep volgen om een beloning te krijgen of een straf te ontlopen. (= operationeel conditioneren) – Bv. een Apple kopen zodat men je niet uitstoot.

- Expressieve invloed: de referentiegroep gebruiken als een spiegel van zelfbeeld. Die persoon voelt zich sterker door goedkeurende reacties vd groep. – Bv. je koopt een product omdat je je daardoor beter voelt, niet om erbij te horen. Door het merk te kopen ga je de eigenschappen bezitten die in de reclame naar voor komen en zo ga je je zelfvertrouwen opkrikken.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen