Interpretatiefunctie
- Gepubliceerd in Marketing
- Lees 1272 keer
Interne communicatie heeft een interpretatiefunctie, hierdoor kunnen mensen betekenis met elkaar delen. Mensen kunnen hierdoor dichter tot elkaar komen, waardoor de processen soepel verlopen.
Goede informatie is:
- Tijdig verstrekt en ontvangen;
- Inhoudelijk correct;
- Relevant en bruikbaar;
- Helder en toegankelijk;
- Compleet.
Medewerkers hebben verschillende soorten informatie nodig om te kunnen functioneren:
- Taakinformatie: informatie ten behoeve van het primaire proces.
- VB. werkinstructies, afspraken over taakverdeling, etc.
- Beleidsinformatie: informatie over het beleid van de organisatie.
- VB. nieuws over reorganisatie, lopende projecten, nieuwe missie, etc.
- Beheerinformatie: informatie over de voortgang, ook wel managementinformatie genoemd.
- VB. resultaten van het bedrijf, productiecijfers, klanttevredenheidsmetingen, etc.
- Sociale informatie: informatie over personeels- en sociale zaken.
- VB. nieuwe collega’s, ziekmeldingsprocedure, vacatures, huisregels, etc.