Logo
Print deze pagina

Interpretatiefunctie

Interne communicatie heeft een interpretatiefunctie, hierdoor kunnen mensen betekenis met elkaar delen. Mensen kunnen hierdoor dichter tot elkaar komen, waardoor de processen soepel verlopen.

Goede informatie is:

  • Tijdig verstrekt en ontvangen;
  • Inhoudelijk correct;
  • Relevant en bruikbaar;
  • Helder en toegankelijk;
  • Compleet.

Medewerkers hebben verschillende soorten informatie nodig om te kunnen functioneren:

  • Taakinformatie: informatie ten behoeve van het primaire proces.
  • VB. werkinstructies, afspraken over taakverdeling, etc.
  • Beleidsinformatie: informatie over het beleid van de organisatie.
  • VB. nieuws over reorganisatie, lopende projecten, nieuwe missie, etc.
  • Beheerinformatie: informatie over de voortgang, ook wel managementinformatie genoemd.
  • VB. resultaten van het bedrijf, productiecijfers, klanttevredenheidsmetingen, etc.
  • Sociale informatie: informatie over personeels- en sociale zaken.
  • VB. nieuwe collega’s, ziekmeldingsprocedure, vacatures, huisregels, etc.
Copyright © 2017. All rights reserved.