Print deze pagina Gebieden februari 2, 2014 Gepubliceerd in Marketing Lees 740 keer Sponsoring van evenementen (sport, kunst, cultuur, amusement) Kunst & cultuur selectief, niches Gesponsorde reclame voor producties, cd’s van musicals,… Sponsor financiering van de organisatie, technische organisatie, aanschaf van kunst, organisatorische medewerking,… Sport brede doelgroep, veel media-aandacht Amusement Voordelen: bekendheid, imago van het bedrijf en het merk, relatiemanagement, corporate hospitality Nadelen: fans tegenpartij, privéleven gesponsorde, ethische aspecten Programmasponsoring Billboarding In-script sponsoring (vb.: Sara chocotof = genieten) Product placement (vb.: iemand drinkt Duvel in een film) Voordelen: extra bekendheid, imago-opbouw, meer positieve beoordeling door consument dan reclame, nauw verbonden met programma, positieve wisselwerking sponsor – programma Goede doelen / maatschappelijke projecten Transactiegerichte sponsoring Opkomst milieusponsoring Voordelen: bedrijfsimago, goodwill, loyaliteit personeel Vaak lokaal Ambush-marketing Associatie met een evenement zonder sponsorgelden te betalen Sponsoring van media Hopen dat het publiek het bedrijf als officiële sponsor gaat zien Sponsoring van onderwijs en wetenschap Vb.: gesponsorde bedrijfsbezoeken, schoolfeesten, gesponsorde agenda’s, proclamaties,… Voordelen: imagoverbetering, schoolverlaters aanspreken, producten promoten in school, bedrijfsmedewerkers actief op school Regelgeving sponsoring onderwijs & wetenschap Geen reclame in lesmateriaal Computerapparatuur geen verplichting tot afname software Geen bemoeienis in inrichting, exploitatie Catering met tijdsindeling van school niet beïnvloeden
Copyright © 2017. All rights reserved.