Menu

Elaboration Likehood Model

- Deze theorie heeft het over hoe attitudes ontwikkeld worden door overredende communicatie en hoe mensen reclameboodschappen gaan verwerken, hangt af van het product.

- Bestaat uit 2 routes:

  • Perifere route = producten met lage betrokkenheid  gevoelsmatig werken, humor gebruiken, veel kleuren,…
  • Centrale route = producten met hoge betrokkenheid  voldoende informatie over het product prijsgeven

Bv. Reclameboodschappen over een iPad (hoge betrokkenheid) ga je anders verwerken dan reclameboodschappen over Cola Zero (lage betrokkenheid). Bij de iPad moet je er serieus over nadenken (veel info inwinnen), dan een attitude vormen en dan beslissen of je gaat kopen of niet. Als reclamemaker moet je voor zo’n dingen vooral de voordelen, de technische snufjes en veel informatie geven. Het moet 1 specifieke boodschap hebben.  CENTRALE ROUTE

Bv. Voor Cola en chips ga je niet veel nadenken. Je probeert het eens en gaat dan een oordeel vormen. Je gaat er geen info over verzamelen. De reclame moet dan gevoelsmatig zijn, veel kleuren en humor bevatten en men kan bekende mensen gebruiken.  PERIFERE ROUTE

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen