Logo
Print deze pagina

Beroepen in de reclame

  • Copywriter bedenkt en schrijft reclameboodschap in kader van de gegeven campagne
    • Werkt mee aan materiële voorbereiding van geschreven en audiovisuele boodschap
  • Art director zoekt visuele ideeën voor een campagne obv het gekozen medium
    • Werkt mee aan voorbereiding en uitvoering van documenten
  • Creative director  superviseert het werk van de art director en copywriter
  • Account director staat aan het hoofd van een team junior of senior account executives
    • Teams die meewerken aan de verwezenlijking van een reclamecampagne superviseren
  • Account executive staat permanent in contact met de klant en treedt op als tussenpersoon tussen klant en bureau
    • Hij bepaalt de communicatiestrategie dmv een lastenboek
  • Strategic planner  waken over economische en marketingevoluties op de markt + voeren van gedetailleerde strategische analyses
  • Mediaplanner in reclamebureau  bepaalt de beste mediastrategieën om de campagne zo goed mogelijk te laten presteren door een gedetailleerde analyse te doen van de verschillende media
  • Research director  betrouwbare informatie en gegevens verzamelen die een aanbeveling helpen opbouwen en staven
  • Radio-tv producer  concrete uitwerking en technische uitvoering van de reclamecampagnes
  • Art buyer  de meest geschikte persoon vinden om het reclame-idee concreet vorm te geven
  • Traffic  verantwoordelijk voor interne coördinatie tussen commerciële dienst, creatie en productie
Copyright © 2017. All rights reserved.