Focus
- Gepubliceerd in Marketing
Generieke concurrentiestrategie van Porter waarbij de organisatie zich richt op een niche in de markt, kan zowel kostenleider- als differentiatiefocus zijn.
Generieke concurrentiestrategie van Porter waarbij de organisatie zich richt op een niche in de markt, kan zowel kostenleider- als differentiatiefocus zijn.
De aansluiting tussen de ontwikkelingen van de dynamische externe omgeving en de interne omgeving, is een indicatie voor succesvol marketingbeleid
Het voordeel wat ontstaat als een organisatie als eerste op de markt is met iets nieuws.
Analyse van de financiële functie die moet leiden tot sterktes en zwaktes op dit gebied.
Een ontwikkelingsfase waarin de marketingfunctie zit, hier onderscheiden we 1e (vooral massamarketing), 2e (vooral interactief, online) en 3e (integratie MVO/PPP)
Een vraagvoorspelling op basis van historische cijfers waarbij meestal een trend en een seizoenspatroon
Groep (potentiële) klanten met aankoopgedrag die potentiële omzet vertegenwoordigen voor een organisatie: basis x frequentie x intensiteit x duur.
De omgeving buiten de organisatie waarin de organisatie geen beslissingsbevoegdheid heeft over de te maken
Beschrijven en het analyseren van de externe omgeving, resulterend in kansen en bedreigingen.
Een operationeel marketingplan, op eventniveau, met behulp van het DAKMAD-model.