Indirecte concurrentie
- Gepubliceerd in Marketing
Aanbieders van substituten die door de afnemers toch in overweging worden genomen voor aanschaf (en gebruik) om in dezelfde behoefte(n) te voorzien als de producten/diensten van de eigen organisatie.
Aanbieders van substituten die door de afnemers toch in overweging worden genomen voor aanschaf (en gebruik) om in dezelfde behoefte(n) te voorzien als de producten/diensten van de eigen organisatie.
Onderdeel van het input -> throughput -> output model en betreft de middelen die nodig zijn voor de throughput.
Onderdeel van de werkelijke vraag, dat deel van de vraag van klanten die het product voor het eerst kopen.
Een verzameling aanbiedende organisaties en wordt als tegenhanger voor het begrip markt (de vragende
Een verzameling aanbiedende organisaties en wordt als tegenhanger voor het begrip markt (de vragende
Mate waarin een andere organisatie een resource kan namaken (imiteren) en binnen welke periode ze dat kan.
Beeld dat anderen hebben van een organisatie en/of
Concurrentie waarbij wordt uitgegaan dat duurzaamheid/houdbaarheid niet mogelijk is en het voordeel dus steeds opnieuw behaald moet worden.
Respons van een klant waarbij de respons direct te koppelen of te herleiden is tot de marketingactiviteit die
Positief of negatief effect op BREV dat ontstaat als BRTV verschilt van BRVV.