Menu

Wat is een case study? | Betekenis en Definitie

Wat is een case study

Een case study wordt in het van Dale woordenboek verklaard als een ‘onderzoek aan de hand van een praktijkgeval’

In welke sector gebruiken we de klantcase als case study?

De case study als onderzoeksmiddel wordt gebruikt in tal van vakgebieden. Maatschappelijk werk en empirisch wetenschappelijk onderzoek zijn er maar twee van. In dit artikel willen we het echter hebben over een specifieke vorm van case study: de klantcase.

De klantcase wordt veel gebruikt in inbound marketing. In dit geval is de klant het voorwerp van ons wetenschappelijk onderzoek. Tijdens dit onderzoek wordt bekeken in hoeverre de klant tevreden is over het eindproduct of de diensten die hij of zij heeft aangekocht. Deze case study verloopt in verschillende stappen.

Ook een klantcase kunnen we het best beschrijven als een proces dat geleid heeft tot een aankoop, waarbij onderzocht wordt in hoeverre de klant tevreden is over het verloop van dit proces en de uiteindelijke aankoop. Het is duidelijk dat een dergelijke case study veel dieper gaat dan het neerpennen van een review op een reviewsite.

Lees meer...

Google Analytics: conversies meten

Meten is weten, hoor je vaak terug in de wetenschap en met goede reden. Het is met het verzamelen en analyseren van de data dat je pas een duidelijk en helder beeld gaat krijgen van een bepaalde toestand. Met het meten van de conversies op jouw website ga je die inzichten verkrijgen om de gerichte aanpassingen te maken en hier meer rendement uit te halen.

Het nut van een conversiemeting

Of het nu gaat om een download, bestelling, inschrijving, offerteaanvraag, het invullen van een formulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een conversiemeting helpt je met het verzamelen van gegevens omtrent het gebruikersgedrag van de bezoekers van je website. Het meten van de conversies zorgt ervoor dat je te weten komt wat deze bezoekers daadwerkelijk doen.

Bovendien zorgt Google Analytics er ook voor dat je kunt achterhalen wat de bezoekers deden, net voor ze op je site aanbelandden. Met deze informatie in de hand, kun je toekomstgericht en proactief werken. Zo kun je inspelen op bepaalde trends en meer uit je webstek halen.

Micro-en macro doelen

Als je wilt weten wat de kwaliteit is van deze websiteprestaties, dan is het nodig om op voorhand je doelstellingen hieromtrent te bepalen. Kwantitatieve gegevens zijn hier minder van tel. Het gaat immers niet zozeer over het aantal bezoekers, maar eerder over wat ze komen doen. Daarom is het belangrijk om de doelen van je website goed op een rij te hebben.

Lees meer...

Hoe kies je de juiste sleutelwoorden?

Begin met het organiseren van een brainstormsessie! Tijdens een brainstormsessie kan je een in korte tijd de kennis die aanwezig is in een team snel en gestructureerd naar boven halen. Gebruik vooral jouw kennis van het product of de dienst om snel een lijst van de eerste zoekwoorden op te stellen.

Het doel is om sleutelwoorden te vinden waar jouw doelgroep naar op zoek is. Vooral de medewerkers die gesprekken voeren met klanten en e-mails beantwoorden hebben de neiging om het best te zijn gekalibreerd voor deze taak, omdat ze een beter begrip hebben van de woorden die klanten gebruiken bij het beschrijven van jouw product of dienst.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen