Stuck-in-the-middle
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Effect dat volgens Porter ontstaat bij geen duidelijk keuze voor een strategie waardoor het allemaal 'net niet'
Effect dat volgens Porter ontstaat bij geen duidelijk keuze voor een strategie waardoor het allemaal 'net niet'
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, de inrichting van de organisatie aan de hand van de verdeling van de processen, activiteiten en taken, de coördinatie hiertussen, de bevoegdheden en verantwoordelijkheden.
Onderdeel van een doelstelling, namelijk hoeveel een organisatie wil bereiken zoals 10.000 eenheden (afzet), € 1 miljoen (omzet), enzovoort.
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes, samenwerken met andere
Een mogelijke strategie op organisatieniveau, geformuleerd aan de hand van het drieluik van Johnson
De uiteindelijke keuze uit de verschillende strategische opties (zie ook strategische opties).
Onderdeel van de SWOT-analyse, stap tussen confrontatiematrix en uitgangssituatie: per externe ontwikkeling of combinatie daarvan weergegeven.
Verzameling organisaties die met name via dezelfde strategie haar doelstellingen wenst te realiseren.
De start van het planningsproces, bestaat uit missie, visie, marktafbakening, uitgangssituatie en kloof.
Onderscheid creëren, liefst houdbaar, kleur bekennen, keuzes maken en klanten reden geven om zaken te
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, de gekozen route om te komen van de huidige naar de gewenste
Gekozen route om te komen van de huidige naar de gewenste situatie, weergegeven met het drieluik van
Johnson en Scholes: basis, richting en wijze van de
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, refereert aan de stijl van leidinggeven.
Onderdeel van de interne omgeving die, indien ingezet, de realisatie van de doelstellingen van de organisatie